Роз'яснення Уповноваженого органу

Інформаційний лист від 12.02.2019 № 3304-04/6186-06 Щодо інформації про функціонування Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення NEW

Інформаційний лист від 17.01.2019 № 3304-04/1983-06 Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним NEW

Інформаційний лист від 19.12.2018 № 3301-04/55905-03/01.7/33810 Щодо закупівлі лікарських засобів NEW

Інформаційний лист від 13.12.2018 № 3304-04/54502-07 Щодо закупівель електричної енергії та послуг з розподілу електричної енергії NEW

Інформаційний лист від 11.12.2018 № 3304-04/54265-06 Щодо розрахунку ціни на природний газ NEW

Інформаційний лист від 19.06.2018 N 3304-04/26252-07 Щодо застосування санкцій

 

Роз'яснення Мінекономрозвитку від 28.12.2017 N 3304-06/48844-06 Щодо передумов здійснення закупівель

 

Роз'яснення Мінекономрозвитку від 09.11.2017 N 3304-06/40489-07 Щодо закупівель електричної енергії та послуг з постачання електричної енергії

 

Інформаційний лист від 21.08.2017 N 3304-06/29397-06 Щодо додаткового інформування про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним

 

Інформаційний лист від 02.08.2017 N 3304-06/26774-06 Щодо здійснення закупівель за окремими частинами предметами закупівлі (лотами)

 

Роз'яснення Мінекономрозвитку від 07.06.2017 N 3304-06/18970-06 Щодо застосування санкцій

Роз'яснення Мінекономрозвитку від 04.05.2017 N3304-06/14682-06 Щодо документального підтвердження відсутності заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)

Роз'яснення Мінекономрозвитку від 24.04.2017 N 3304-06/13652-06 Щодо застосування статей 17, 32 Закону України "Про публічні закупівлі"

Роз'яснення Мінекономрозвитку від 03.04.2017 N 3304-06/10825-06 Щодо здійснення закупівель за міжнародними договорами

Роз'яснення Мінекономрозвитку від 31.03.2017 N 3302-06/10639-06 Щодо випадків, на які не поширюється дія Закону України "Про публічні закупівлі"

Роз'яснення Мінекономрозвитку від 07.02.2017 N 3302-06/3816-06 Щодо порядку визначення предмета закупівлі

Роз'яснення Мінекономрозвитку від 07.02.2017 N 3302-06/3810-03 Щодо електронної системи закупівель

Роз'яснення Мінекономрозвитку від 07.02.2017 N 3302-06/3812-06 Щодо розробки тендерної документації

Роз'яснення Мінекономрозвитку від 03.01.2017 N 3302-06/12-06 Щодо створення та діяльності централізованих закупівельних організацій та закупівель за рамковими угодами

Роз'яснення Мінекономрозвитку від 30.12.2016 N 3302-06/42560-06 Щодо укладення, виконання, зміни та розірвання договору про закупівлю

Роз'яснення Мінекономрозвитку від 25.11.2016 N 3302-01/38216-06 Щодо закупівлі робіт

Роз'яснення Мінекономрозвитку від 25.11.2016 N 3302-06/38247-06 Щодо застосування законодавства у сфері закупівель

Роз'яснення Мінекономрозвитку від 24.11.2016 N 3302-06/38090-06 Щодо застосування санкцій

 

Роз'яснення Мінекономрозвитку від 22.11.2016 N 3302-06/37708-07 Щодо визначення предмета закупівлі

 

Роз'яснення Мінекономрозвитку від 22.11.2016 N 3302-06/37709-06 Щодо застосування переговорної процедури

 

Інформаційний лист Замовникам (думка Експерта prozorro) Щодо визначення предмета закупівлі

 

Роз'яснення Мінекономрозвитку від 27.10.2016 N 3302-06/34307-06 Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю

 

Роз'яснення Мінекономрозвитку від 27.10.2016 N 3302-06/34323-06 Щодо оцінки та розгляду тендерних пропозицій учасників процедур закупівель

 

Інформаційний лист від 30.09.2016 N 3302-06/31458-07 Щодо здійснення закупівель філіями та участі філій у процедурах закупівель

 

Інформаційний лист від 30.09.2016 N 302-06/31462-06 Щодо здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою вартісних меж, встановлених абзацами другим і третім частини першої статті 2 Закону

 

Інформаційний лист від 14.09.2016 N 3302-06/29640-06 Щодо планування закупівель

 

Інформаційний лист від 12.09.2016 N 3302-06/29267-08 Щодо визначення Уповноваженої особи

 

Інформаційний лист від 05.08.2016 N 3302-06-24782-06 Щодо здійснення закупівлі робіт

 

Інформаційний лист від 05.08.2016 N 3302-06/24704-06 Щодо розгляду тендерних пропозицій учасників процедур закупівель, очікувана вартість яких перевищує вартісні межі, встановлені в частині четвертій статті 10 Закону

Інформаційний лист від 02.08.2016 N 3302-06/24156-06 Щодо оскарження, здійснення контролю та моніторингу закупівель

Інформаційний лист Мінекономрозвитку від 15.07.2016 N 3302-06/21890-07 Щодо застосування переговорної процедури закупівлі у разі, якщо замовником було двічі відмінено тендер; щодо використання електронної системи закупівель суб'єктами, які не є замовниками у розумінні Закону; щодо оприлюднення звіту про укладені договори

Інформаційний лист Мінекономрозвитку від 12.05.2016 N 3302-06/13747-07 Щодо здійснення закупівель замовниками, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання

Роз'яснення Мінекономрозвитку від 29.04.2016 N 3302-06/12875-06 Щодо здійснення закупівель замовниками

Інформаційний лист від 22.03.2016 N 3302-06/8257-06 Щодо набрання чинності та введення в дію Закону України Про публічні закупівлі

Інформаційний лист від 26.02.2016 N 3302-06/5500-06 Щодо здійснення закупівель філіями, участі філій у процедурах та правонаступництва

Інформаційний лист від 20.01.2016 N 3302-06/1430-06 Щодо внесених змін до Порядку визначення предмета закупівлі

Інформаційний лист від 15.01.2016 N 3302-06/906-06 Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним

Лист Мінекономрозвитку від 25.12.2015 N 3302-05/43634-06 Щодо внесених змін до Порядку визначення предмета закупівлі

 

Інформаційний лист від 20.01.2016 N 3302-06/1430-06

 

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України

(Мінекономрозвитку України)

 

Органи державної влади, органи
місцевого самоврядування, установи,
організації, підприємства та інші
суб’єкти сфери державних закупівель

КОПІЯ: Державна казначейська служба України
Антимонопольний комітет України
Рахункова палата України
Центральний орган виконавчої влади,
що реалізує державну політику у сфері
державного фінансового контролю

 

Щодо внесених змін до Порядку визначення предмета закупівлі

 

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України  у зв’язку із набранням чинності 05.01.2016 наказу Мінекономрозвитку від 28.12.2015 N 1782 “Про затвердження Змін до Порядку визначення предмета закупівлі”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 31.12.2015 за N 16669/28114,  повідомляє.

 

Закон України “Про здійснення державних закупівель” (далі - Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

 

Щодо визначення предмета закупівлі

 

Предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, які закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, на які учасникам дозволяється подавати пропозиції конкурсних торгів (кваліфікаційні, цінові пропозиції) або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом (пункт 21 частини першої статті 1 Закону).

 

Порядок визначення предмета закупівлі затверджено наказом Мінекономіки від 26.07.2010 N 921 “Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі” (зі змінами) (далі - Порядок).

 

Відповідно до пункту 2.1. Порядку в редакції від 04.06.2015 предмет закупівлі товарів і послуг визначався замовником згідно з пунктами 20 і 27 частини першої статті 1 Закону та на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року N 457, за показником п’ятого знака (класифікаційне угруповання “категорія”) із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.

 

Поряд з цим наказом Мінекономрозвитку від 19.11.2015 N 1474 “Про внесення змін до Порядку визначення предмета закупівлі”, який набрав чинності 15.12.2015, були внесені зміни у Порядок та встановлено, що з 01 січня 2016 року предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 20 і 27 частини першої статті 1 Закону та на основі Національного класифікатора України “Єдиний закупівельний словник” (CPV:2002, IDT) ДК 021:2007, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 04 квітня 2007 року N 76, за показником п’ятого знака (класифікаційне угруповання “категорія”) із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги”.

 

У свою чергу, Національний класифікатор України “Єдиний закупівельний словник” (CPV:2002, IDT) ДК 021:2007 втратив чинність з 01.01.2016 відповідно до  наказу Мінекономрозвитку від 23.12.2015 N 1749 “Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора ДК 021:2007”, згідно з яким на заміну затверджено Національний класифікатор України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”.

 

У зв’язку із цим наказом Мінекономрозвитку від 28.12.2015 N 1782 “Про затвердження Змін до Порядку визначення предмета закупівлі”, внесені зміни до Порядку, згідно із якими з 05.01.2016 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 20 і 27 частини першої статті 1 Закону України “Про здійснення державних закупівель” та на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року N 457, за показником п'ятого знака із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої - п’ятої цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року N 1749, а також конкретної назви товару чи послуги.

 

При цьому замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками шостого - десятого знаків Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року N 457, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників шостої - восьмої цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року N 1749, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.

 

Крім того, відповідно до змін, внесених до Порядку, з 01.01.2017 предмет закупівлі товарів і послуг буде визначатися замовником згідно з пунктами 20 і 27 частини першої статті 1 Закону України “Про здійснення державних закупівель” та на основі виключно національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”.

 

Так, додаткове зазначення протягом 2016 року у дужках предмета закупівлі відповідно до показників цього класифікатора має на меті надання змоги замовникам поступово віднайти відповідні коди та спростити визначення предмета закупівлі з наступного року. При цьому визначальним протягом 2016 року залишатиметься ДК 016:2010.

 

Водночас звертаємо увагу, що основний словник національного класифікатора України ДК 021:2015 базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр. Групи цифр, у свою чергу, відповідають найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет контракту. Код складається з 8 цифр, що згруповані таким чином:
перші дві цифри визначають розділ (XX000000-Y);
перші три цифри визначають групу (XXX00000-Y);
перші чотири цифри визначають клас (XXXX0000-Y);
перші п’ять цифр визначають категорію (XXXXX000-Y).

Останні три цифри коду дають більший ступінь деталізації в межах кожної категорії.

Таким чином, предмет закупівлі товарів і послуг з 05.01.2016 визначається замовником за показником п'ятого знака Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010 додатково зазначаючи у дужках відповідний показник згідно із третьою, або четвертою, або п’ятою цифрою основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”.

 

У разі якщо предмет закупівлі, визначений за показником п’ятого знака ДК 016:2010, відповідає декільком категоріям/класам (четверта/п’ята цифри) ДК 021:2015, рекомендуємо замовникам зазначати групу (код за третьою цифрою), а у разі якщо предмет закупівлі, визначений за показником п'ятого знака ДК 016:2010, відповідає декільком групам ДК 021:2015 - зазначати одну із них. Під час визначення замовником окремих частин предмета закупівлі (лотів) для зазначення у дужках додатково шостої - восьмої цифр ДК 021:2015 у разі наявності невідповідностей рекомендуємо діяти у аналогічний вищевказаному спосіб.

 

Наприклад, у разі закупівлі бензину та моторної оливи предмету закупівлі, визначеному за показником п’ятого знака ДК 016:2010 “19.20.2 Паливо рідинне та газ; оливи мастильні” відповідатимуть різні цифри як за показником третього знаку ДК 021:2015 “09100000-0 Паливо” та “09200000-1 Нафта, вугілля і нафтопродукти”, так і за показником п’ятого знаку “09132000-3 Бензин” та “09211000-1 Мастильні оливи та мастильні матеріали”.

Тому, замовником у наведеному випадку зазначається будь-який із показників за третьою цифрою (або “09100000-0 Паливо”, або“09200000-1 Нафта, вугілля і нафтопродукти”).

 

У випадку, якщо предмет закупівлі, визначений за показником п’ятого знака ДК 016:2010, не відповідає жодній категорії/класу/групі (третя, четверта, п’ята,  цифри) ДК 021:2015 та /або частина предмету закупівлі (лот) не відповідає шостій - восьмій цифрам, рекомендуємо замовникам проставляти цифру нуль та одночасно звертатись до Мінекономрозвитку, як головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує зокрема державну політику у сфері технічного регулювання та державних закупівель для опрацювання питання  внесення відповідних змін до наказів Міністерства.

 

Щодо завершення процедур закупівель та внесення змін до  річного  плану

 

Згідно з частиною першою статті 4 Закону, зокрема закупівля здійснюється відповідно до річного плану.

Так, форма річного плану закупівель/річного плану закупівель, що здійснюються без проведення процедур закупівель, та Інструкцію щодо її заповнення затверджені наказом Мінекономрозвитку від 15.09.2014 N 1106 “Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель”.

 

Відповідно до частини третьої статті 10 Закону процедури закупівлі, попередня кваліфікація учасників не можуть проводитися до/без оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу згідно з частиною першою цієї статті.

 

Таким чином, початком процедури закупівлі є оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу.

 

Виходячи з вищевикладеного, процедури закупівлі, розпочаті за предметом закупівлі, визначеним на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010 до 01.01.2016 року, завершуються відповідно до порядку, що діяв до 01.01.2016 та не потребують внесення змін до річного плану закупівель та річного плану закупівель, що здійснюються без проведення процедур закупівель.

 

Водночас до внесення відповідних змін до наказу Мінекономрозвитку від 15.09.2014 N 1106 “Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель” рекомендуємо замовникам заповнювати графу 1 форми річного плану закупівель указуючи найменування предмета закупівлі, визначеного відповідно до пунктів 20, 21, 23 і 27 частини першої статті 1 Закону та  виключно цифровий  показник п’ятого знаку ДК 016:2010 із зазначенням у дужках цифрового показника третього-п’ятого знаку ДК 016:2015 та конкретноїназви товару чи послуги.

 

Наприклад, у разі закупівлі бензину у графі 1 річного плану закупівель відображатиметься 19.20.2 (09100000-0,  бензин А-95).

 

Крім того, оскільки Національний класифікатор України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” з наданням йому чинності 01.01.2016 затверджено на заміну Національного класифікатора України “Єдиний закупівельний словник” (CPV:2002, IDT) ДК 021:2007 та у зв’язку з тим, що зміни до Порядку, внесені наказом Мінекономрозвитку від 28.12.2015 N 1782 “Про затвердження Змін до Порядку визначення предмета закупівлі”, набрали чинності 05.01.2016, у разі якщо процедура закупівлі розпочата замовником у період з 01.01.2016 по 05.01.2016 включно за предметом закупівлі, визначеним на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, подальше здійснення закупівлі за таким предметом відповідає меті Закону та не суперечить принципам здійснення закупівель, встановленим у статті 3 Закону.

 

Додатково інформуємо, що текст національного класифікатора України ДК 021:2015  розміщено у Додаткових матеріалах до Наказу Мінекономрозвитку від 23.12.2015 N 1749 “Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:2007”, який розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства (www.me.gov.ua) у підрубриці “Національні класифікатори” рубрики “Технічне регулювання” розділу “Діяльність”.

 

Директор департаменту 
регулювання державних закупівель Олександр СТАРОДУБЦЕВ

UkrNET - поисково-информационный ресурс

головна | законодавча база | листи-роз`яснення | громадський контроль | консультація | контакти
© 2017 www.tenderkomitet.com.ua

МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов