Роз'яснення Уповноваженого органу
Інформаційний лист від 19.12.2018 № 3301-04/55905-03/01.7/33810 Щодо закупівлі лікарських засобів NEW
Інформаційний лист від 11.12.2018 № 3304-04/54265-06 Щодо розрахунку ціни на природний газ NEW
Інформаційний лист від 19.06.2018 N 3304-04/26252-07 Щодо застосування санкцій
Роз'яснення Мінекономрозвитку від 28.12.2017 N 3304-06/48844-06 Щодо передумов здійснення закупівель
Роз'яснення Мінекономрозвитку від 07.06.2017 N 3304-06/18970-06 Щодо застосування санкцій
Роз'яснення Мінекономрозвитку від 07.02.2017 N 3302-06/3810-03 Щодо електронної системи закупівель
Роз'яснення Мінекономрозвитку від 07.02.2017 N 3302-06/3812-06 Щодо розробки тендерної документації
Роз'яснення Мінекономрозвитку від 25.11.2016 N 3302-01/38216-06 Щодо закупівлі робіт
Роз'яснення Мінекономрозвитку від 24.11.2016 N 3302-06/38090-06 Щодо застосування санкцій
Роз'яснення Мінекономрозвитку від 22.11.2016 N 3302-06/37708-07 Щодо визначення предмета закупівлі
Інформаційний лист Замовникам (думка Експерта prozorro) Щодо визначення предмета закупівлі
Інформаційний лист від 14.09.2016 N 3302-06/29640-06 Щодо планування закупівель
Інформаційний лист від 12.09.2016 N 3302-06/29267-08 Щодо визначення Уповноваженої особи
Інформаційний лист від 05.08.2016 N 3302-06-24782-06 Щодо здійснення закупівлі робіт
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
(Мінекономрозвитку України)
вул. М. Грушевського, 12/2, м. Київ, 01008, код ЄДРПОУ 37508596
Органи державної влади,
органи місцевого самоврядування,
установи, організації, підприємства та
інші суб’єкти сфери публічних закупівель
Щодо оцінки та розгляду тендерних пропозицій учасників процедур закупівель
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України на численні звернення суб’єктів сфери публічних закупівель щодо оцінки та розгляду тендерних пропозицій учасників повідомляє.
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Щодо подання документів тендерної пропозиції
Відповідно до статті 25 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
При цьому подання учасниками документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, у паперовій формі Законом не передбачено.
У свою чергу, статтею 21 Закону встановлено, що в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначається кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Водночас, виходячи зі змісту статті 25 Закону, учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
Таким чином, завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, здійснюється учасниками саме до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
Щодо застосування підстави для відміни торгів, визначеної абзацом шостим частини першої статті 31 Закону
Відповідно до абзацу шостого частини першої статті 31 Закону замовник відміняє торги зокрема у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій.
При цьому оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону (частина перша статті 28 Закону).
У свою чергу, згідно з частиною четвертою статті 28 Закону після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
У зазначеному випадку оцінка тендерних пропозицій передує здійсненню розгляду тендерної пропозиції та проводиться автоматично за умови, що для участі в торгах подано дві і більше тендерні пропозиції.
Таким чином, підстава для відміни торгів, передбачена абзацом шостим частини першої статті 31 Закону, у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій застосовується до закупівель очікувана вартість яких перевищує суму для товарів і послуг - 133 тисячі євро; для робіт - 5150 тисяч євро.
Разом з тим, у разі якщо очікувана вартість закупівель не перевищує суму для товарів і послуг - 133 тисячі євро; для робіт - 5150 тисяч євро, замовник може визначити переможцем учасника за умови, що залишилась одна тендерна пропозиція, яка відповідає всім критеріям та умовам, визначеним у тендерній документації та визнана найбільш економічно вигідною.
Одночасно зазначаємо, що листи Міністерств не встановлюють норм права, носять виключно рекомендаційний та інформативний характер.
Директор департаменту
регулювання державних закупівель
Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України Олександр СТАРОДУБЦЕВ